Ramadhan datang lagi

| |

Assalamualakum..

ahlan ya Ramadhan..

sudah terlalu lama menyepi rasanya..bukan menghilangkan diri,bukan tidak ada perkara untuk ditulis,tetapi kekangan masa dan barangkali aku bukan penulis yang baik,jadi tidak pandai menyusun bahasa.cuma kadang-kadang je idea datang,jari pantas menaip,menulis untuk meluahkan apa yang terpendam.kerana hanya dengan menulis aku dapat melepaskan rasa hati.

Ramadhan,sungguh aku merinduimu..juga rindu saat2 itu.saat aku sentiasa merasa nikmat2mu. tahun2 sebelum ni,aku menyambut Ramadhan bersama sahabat2 di kolej.suasana Ramadhan sangat terasa.hampir setiap masa dan hari kami benar2 menikmati & menghayati keindahan Ramadhan.setiap hari melakukan ibadat & pengisian sebanyak mungkin.sehingga terasa Dia begitu hampir disisi..sehingga terasa sedih amat bila Ramadhan melabuhkan tirainya..

Tapi tahun ni sambut Ramadhan dirumah.tidak ada yang istimewa.semuanya seperti biasa.tidak terasa aura Ramdhan selain bila pergi terawih.tidak ada pengisian tazkirah seperti di kolej.tidak ada iftar jama'ie..tidak ada tadarus.tidak mengapa,baru hari ke 2 puasa.hati ini masih berharap dapat menghidupkan Ramadhan.walaupun mungkin Ramadhan tahun ini tidak seindah dulu.Apa pun aku akan usaha sehabis daya menghayati Ramadhan kali ini.kerana belum tentu aku akan dapat bertemu lagi dengannya tahun depan..

0 comments:

Post a Comment